Razvoj je proces kroz koji prolazi svako dijete. Pet osnovnih područja razvoja djeteta su kognitivni razvoj (sposobnost učenja i rješavanja problema), socijalni i emocionalni razvoj (interakcija s drugim ljudima, samokontrola), razvoj govora i jezika (razumijevanje i korištenje jezika), fina motorika (sposobnost korištenja malih mišića šaka i prstiju u svrhu izvođenja preciznijih radnji), te gruba motorika i koordinacija (sposobnost korištenja velikih mišića tijela u svrhu sjedenja, hodanja, skakanja i sl.).
U trenutku rođenja dječji mozak nije u potpunosti razvijen, nego se u prvih nekoliko godina života, pod utjecajem iskustva, ubrzano razvija i mijenja, te dijete uči mnoštvo novih stvari. Proces mijenjanja i razvijanja mozga naziva se plasticitet. U slučaju ranih ozljeda, mozak koristi proces plasticiteta u svrhu obnavljanja ili prevencije oštećenja pojedinih funkcija. Međutim, oštećena funkcija se neće razviti bez vanjske stimulacije. U bogatoj i strukturiranoj okolini moguće je modelirati razvoj i maksimizirati djetetove potencijale.
Program poticanja ranog razvoja primjeren je djeci od 0-3 godine kod kojih je potrebno dodatno poticanje razvoja koordinacije, fine motorike, percepcije, pažnje i komunikacije. Cilj programa je stvaranje čvrste „baze za učenje“ na koju će se u budućnosti nadograditi ostala učenja (čitanje, pisanje, matematikčke sposobnosti), razumijevanje, komunikacija, samostalnost i emocionalni razvoj. Ovaj program je osobito pogodan za:
- djecu kod koje su na najraniji razvoj (prije, tijekom i neposredno nakon poroda) utjecali faktori rizika
- djecu s distonim sindromom u svrhu dodatne stimulacije
- djecu bez faktora rizika kod kojih je uočeno kašnjenje u razvoju određene vještine